korpol.pl

Internet Komputery Marketing

Magazynowanie dla e-commerce
IT

Magazynowanie dla e-commerce – co to znaczy?

Każdy właściciel firmy e-commerce wie, jak dużo pracy i wysiłku trzeba włożyć w prowadzenie sklepu internetowego. Jednym z najbardziej wymagających procesów jest magazynowanie. Istnieją jednak rozwiązania, które mogą odciążyć przedsiębiorcę z nadmiaru obowiązków i zredukować koszty. Dowiedz się, czym jest magazynowanie dla e-commerce i jak może pomóc Twojej firmie.

Magazynowanie dla e-commerce – co to?

Magazynowanie to złożony proces logistyczny. Rozpoczyna się w momencie przyjęcia towaru do magazynu, a kończy dopiero po wydaniu skompletowanego zamówienia do wysyłki. W przypadku sklepów internetowych, obejmuje on także obsługę zwrotów i zarządzanie ponownie przyjętymi produktami. Ważnym elementem magazynowania jest składowanie. Polega na przechowywaniu asortymentu w odpowiednich warunkach, które pozwalają na utrzymanie go w nienaruszonym stanie. Sprawne składowanie umożliwia szybkie sprawdzenie stanów magazynowych, co ułatwia kontrolę zapasów.

W branży e-commerce coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się zlecanie magazynowania zewnętrznym operatorom logistycznym. Współpraca ta polega na przekazaniu wszystkich obowiązków związanych z przechowywaniem towaru podwykonawcy, który przyjmuje asortyment do swojego magazynu i tam go składuje.

Jakie korzyści daje magazynowanie e-commerce?

Główną korzyścią z magazynowania dla e-commerce jest optymalizacja procesów logistycznych. Firmy fulfilment zajmujące się tego typu usługami zapewniają profesjonalną obsługę, od skompletowania zamówienia po wysyłkę go do klienta. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej infrastruktury i innowacyjnych rozwiązań, magazynowanie przebiega bezproblemowo, paczki zapakowane są nienagannie, a konsument otrzymuje swoje zamówienie znacznie szybciej. Przekłada się to oczywiście na wzrost sprzedaży, ponieważ zadowoleni klienci powracają do sklepu i kupują więcej. 

Kolejną ważną zaletą tego rozwiązania jest zmniejszenie kosztów magazynowania. Operator logistyczny, np. Forceful, udostępnia sklepowi internetowemu swoją przestrzeń magazynową. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi wynajmować własnego magazynu ani zatrudniać personelu, który by go obsługiwał. Jest to znaczne ograniczenie stałych kosztów. Zmniejszają się również opłaty za materiały do pakowania oraz usługi kurierskie – duże magazyny są w stanie je zakupić w bardziej korzystnych cenach.

Najważniejszym jednak czynnikiem, który decyduje o podjęciu takiej współpracy, jest oszczędność czasu. Właściciel firmy, który wcześniej samodzielnie zajmował się wysyłką produktów, może teraz poświęcić się rozwojowi biznesu. Zaoszczędzone zasoby najlepiej spożytkować na stworzenie przemyślanej strategii marketingowej i finansowej lub na kreowanie nowych pomysłów. 

Kto może korzystać z usług magazynowania?

Niezależnie od poziomu rozwoju firmy i jej wielkości, outsourcing magazynu może okazać się dobrym rozwiązaniem. Zarówno w przypadku nowego, małego sklepu, jak i dużych sprzedawców działających na skalę międzynarodową, fulfilment pomaga zwiększać zyski. Operatorzy logistyczni są specjalistami w swojej dziedzinie i dysponują ogromną wiedzą oraz doświadczeniem. Ich magazyny dostosowane są do przechowywania różnego rodzaju asortymentu, od sprzętu AGD, przez odzież, po leki, dzięki czemu mogą obsługiwać firmy z różnych branż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *